Modern jul, vinnartrender och bulllkalas i sängen

Datum: 2008-12-23 Tid: 09:23:14

Tiden och motivationen att lägga blogga har inte samverkat sen i lördags. Mikaela smsade på söndagen då jag var på Yoga (missade dock smset och han inte svara innan hon åkte till thailand) att det var riktigt trevligt och god mat om än kanske ett glas vin för mkt. Jag håller med! ,Modern jul;människor jag tycker om, riktig mat (parmarullar&risotto ist för sylta och köttbullar, lamm, ruccoloa, kantareller och rosmaring  ist för skinka och pannacotta som ersatte risalamalta) julklappar och bubbel.

    





Anklagar fört den sista flaskan Cava, som öppnades där på natten, för att min och Adams vinnartrend i TP bröts (trots att vi dessutom förstärktes av Mikaela.)
    Men vi får se det som en gratis chans att  visa vad julen verkligen handlar om, glädjen att skapa förutsättningar så även andra fåt glädjas, även de som brukar ha det lite svårt med TP 
 









Nu ska jag snart packa mej upp från sängen, dricka en mugg kaffe och se över att alla paket är med, för att åka till mamma i Knåda. Skönt var det att Raymon var ledig igår så vi fick ha en heldag tillsammans. Ute i blåsvädret var vi och handlade de sista klapparna.  Även om dagen kanske inte började på bästa sätt kl 8 fick den en kanonavslutning. 


Kommentarer
Lämnad av: R

Du skyller på Cavan att det inte gick bra på TP...jag tackar den..:)

Få saker smakar så gott som segerns sötma!

2008-12-23 @ 19:31:39
Lämnad av: Mikaela

Hoppas att du hade en strålande julafton, och att ni får en mysig kväll i Edsbyn idag!

Måste säga att jag var lite fundersam över sms-svaret som uteblev...kändes som om du gått över lite på Adams sida- att inte svara!

Roligt med lite bilder från den trevliga kvällen, och måste säga att jag inte riktigt tog åt mej av förlusten, något säger mej att varken du eller jag var riktigt med i spelet..kanske var den där sista vinflaskans fel det också!

Bangkok är hemskt bra, men jag längtar mest till sol och bad på riktigt..imorgon så!

Sköt om er

2008-12-25 @ 11:59:03
Lämnad av: Mikaela

Tittar på bilden på R och M, jag förstår varför det snurrade i huvudet på M när han kom hem... =)

2008-12-25 @ 16:14:07
Lämnad av: R

Ah trevligt att höra av dig när du e på resande fot!

Julafton var trevlig, var uppe i Edsbyn igår och hem nu igen och har jobbat idag. Skönt att komma iväg på landet lite och koppla av..åt en massa där uppe och självklart på kak och bullfika på dagen.Jag fattar inte vilket sms-svar du menar? Jag har inte fått nått sms från dig den sista tiden?

Hört nått från M eller? Jag smsade honom men inget svar...jag vet hur det är..ingen aning om det ens kom fram..

2008-12-26 @ 16:14:50
Lämnad av: Mikaela

Nej, inte du R, du är oskyldig, det är HSB som inte svarade!

Inte pratat med M, men fått lite rapporter via sms o mail, har det bra men galet kallt tydligen. Visserligen öser regnet ner i Thailand nu, så jag är lagomt bitter!

2008-12-26 @ 16:21:42
Lämnad av: R

Aha..ok Fattar.

Ska be HSB läsa detta meddelande då..hehe

Fint då vet vi att M lever.

2008-12-27 @ 11:44:52
Lämnad av: Linnea

Hej Mikaela (och övriga) haha det första Raymon säger idag när jag kommer hem idag är "varför svara du inte på mikaelas sms på julafton" och jag tänkte shit är det nå mer jag missat :( Jag ska inte kliva över på Adams sida! promise!



har du fått något bätter väder? du kommer komma hem och vara läskigt sommarfräsch ju!

2008-12-27 @ 14:44:55
URL: http://linneasepilog.blogg.se/
Lämnad av: Mikaela

Haha, R kan man lita på!

Idag har det inte regnat men varit tokgrått på himlen hela dagen, värmen finns dock i luften så jag har kämpat på stranden med din bok i handen! Och av någon oförklarlig anledning har jag bränt sönder mej utan sol, bra gjort!

Känner att det här är ett hemskt bra sätt att kommunicera via förresten.. =)

Ta hand om varandra där hemma!

2008-12-27 @ 17:38:21
Lämnad av: R

Ja ..men var är M i denna konversation?

2008-12-27 @ 18:24:47
Lämnad av: Mikaela

Ja, det är den stora frågan! Kan jag från Thailand så borde ju han kunna från Kina! Det är faktiskt lite tomt utan honom här, förstår att du också saknar honom =)

2008-12-28 @ 03:03:40
Lämnad av: M

Jag är alltid saknad......

Lite svårare från kina skulle jag säga.

TP seger känns fortfarande hemskt bra och nu kommer jag vara grym på kina frågor:)



2008-12-28 @ 03:15:08
Lämnad av: R

Tjohooo!!

När kommer du hem?

2008-12-28 @ 17:52:31
Lämnad av: Linnea

hehe här är det minusgrader och ingen sol att bränna sej av i skuggan :( Själv blev jag släpad ur sängen strx före 4 i morse(natt) för att titta på UFC och om det är att ta hand om varandra hmm ja kanske ;)

2008-12-28 @ 23:48:14
URL: http://linneasepilog.blogg.se/
Lämnad av: M

På tisdag kväll. Kolla mailen även på helgerna är ett tips R.....

2008-12-29 @ 01:58:37
Lämnad av: Linnea

M -vad görs på nyårsafton då?

2008-12-29 @ 10:50:21
URL: http://linneasepilog.blogg.se/
Lämnad av: M

Vet ej! Försökte fråga R på mailen vad som händer men inget svar.....

2008-12-29 @ 15:13:24
Lämnad av: Mikaela

Haha, det kallar jag inte ta hand om varandra, inte det minsta kärleksfullt =) Bättre kan du R!

Idag har jag sett solen mellan molnen, vilken känsla! Har dessutom köpt nya glasögon, så nu är jag nöjd =)

Då var det bara allt plugg kvar, märkligt att det ska vara så svårt att börja läsa!

Tycker ni ska ta hand om stackars M på nyår..han kan ju inte behöva vara ute hos mor och far sin efter en hel vecka tillsammans med dem i Kina!

2008-12-29 @ 15:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (syns inte)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?

Trackback