Jag, min sambo och Paulo Roberto

Datum: 2009-01-21 Tid: 15:58:49

Fightingen markerade tidigt sin plats i tillvaron då jag och Raymon lärde känna varndra. Även om jag somnade i soffan förra helgen under UFC -galan var det inte av ointresse, för så mkt sympati har jag inte att jag kliver upp kl 4 en morgon för att se UFC-live för livesändningens skull eller för att hålla Raymon sällskap (även om det såklart är en mysig mysgrej också).  UFC innebär oftast att även höra Paulo Robertos röst och var jag inte vaken innan så vaknar jag av den! (för vem kan stänga ute den galna entusiasmen och exaltationen?)

Imorse var Paulo och hans sambo på tv för att göra reklam för sin bok Parträna med Paulo Roberto. Jag insåg att det kanske inte är så tokigt (eller ovanligt) när Raymon säger "ska vi brottas? Får jag prova göra ett arm-bar?" För psykologin bakom boken känns relevant;  förebyggande parterapi i form av att träna med den som man bör kunna förutsätta att bäst känner en. Roberto hävdade att det finns ingen som mår så bra som individen i ett par där man tränar tillsammans då man känner/kan lära känna  varandras form och därmed är den som bäst kan hjälpa att påverka den åt önskat håll (eller bästa håll)! Samt att ens partner är det mest intelligenta hjälpmedel man kan träna med. Jag köper det där. 

Och  jag skrattade då han sa "varför inte fightas eller brottas om vem som ska ta disken?" (och den tråkiga disken fick ett förspel med innehåll: träning, närhet, skratt, utagerande av känslor från dagen etc.) För det är ungefär så vi (jag och Raymon) kan ha det hemma. Och ärligt: det är mycket få gånger jag och Raymon varit nonsensarg på varandra och det har aldrig hänt att vi skrikit, kallat varandra fula saker och sedan gråtit om förlåt. (nu påstår jag inte att det är helt pga. prövning av tekniska fightingknep eller hetsiga brottningsfighter men visst tror jag att det påverkar)  

Nog om det. Haft en helt positivt galen föreläsare under eftermiddagen. Tema:konflikter. Bäst hittils denna vecka. Äntligen en människa som visar på verklighet med relevans och inte målar normer som en sanningsbild.  (sånt tycker jag om)


Kommentarer
Lämnad av: Mikaela

2009-01-21 @ 22:31:48
Lämnad av: Mikaela

Efter det här är det ju bevisat att det är M som inte vill titta...(Fråga mej inte varför det blir två kommentarer varje gång jag skriver..)

2009-01-21 @ 22:32:54
Lämnad av: R

M törs inte säga annat till dig...:D

2009-01-22 @ 12:40:10
Lämnad av: Mikaela

Ne, för jag är ju rätt farlig! Känns bra att han gör som jag säger i alla fall =)

2009-01-22 @ 15:30:59
Lämnad av: M

Vänta lite nu! Jag vill givetvis kolla men dagen efter.... Tycker de är ondödigt att L ska sova i soffan bara för att R måste se live:)

2009-01-22 @ 22:25:50
Lämnad av: R

Tycker live låter rimligt...

Tror även att det är så att starka föreningen HSB börjar göra sin påminnd även på andra adresser är S Slotts...hehehe..kan tydligen styra ända nere ifrån Skåneland...ruskigt sånt där med maffiametoder..

2009-01-22 @ 22:34:32
Lämnad av: L

åsikter och påverkansbarhetern ändras inte för en stund på annan ort

2009-01-23 @ 13:25:47
URL: http://linneasepilog.blogg.se/
Lämnad av: Mikaela

Haha!

Men ska man titta så måste man ju titta live, kan ju liksom inte spela in Vm-finalen i fotboll och titta dagen efter..långt ifrån samma sak!

2009-01-24 @ 13:18:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (syns inte)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?

Trackback