2008 snabbresumé

Datum: 2009-01-02 Tid: 13:22:39
För mej som trivs med att  vandra längs med Minnenas väg för att på så sätt kunna påverka framtiden mer, så utesluter inte inträdet i 2009 redan skett, en sammanfattning av 2008. Mina nattuggle-egenskaper börjar mer och mer avta  och därmed har även antal lästa böcker tyvärr sjunkit. Jag skriver numera sambo efter frågan:civilstånd och min hemstad är Gävle.
Jag ska börja med 07/08 desserten och konstatera att upplägg och sällskap från förra nyårsafton nu har blivit tradition för nyårsfirande och uppenbarligen ett vinnande koncept för bra start på året.

2008 har två delar: Jan - maj och  maj - dec.
Från den första delen har jag med mej lärdomen (genom VFU - lärarpraktik) att jag har otroligtsvårt att undervisa utifrån en teori eller synsätt som inte sammanfaller med mina känslor eller genuina synsätt vad det gäller elever/kunskap/ bemötande.
Jag läste även en kurs i Utvecklingspsykologi . Den resulterade i en uppsats (jag ej har plats att lägga in här om) om hur jag själv utvecklas och därmed mina tankar om andra utvecklande och hur jag kan vara en del i och påverka den. Jag gick leende från varje seminarium och kom aldrig dit oförberedd.
Jag främst i K-stad  under tiden jan-maj och jag hade en viktig hålltid i veckan (utanför skolan) Onsdag 18.30 - Spinning!
Thanks for the memories med Fall out boy fick för en stund allt annat att ej existera. Jag tar med med den låten in i 2009 som uppåtlåt.

I april kom min&Raymons födelsedag så med en lila prinsesstårta och grön- Raymon- tårta hade vi "familje get together". Vi började samla glas tillsammans och fick i&i i present.
Efter detta åkte jag knappt ner till K-stad igen.





Maj-dec. Jag är skriven i Gävle och det känns som ett hem. Firar det en kall majdag i sällskap med mina första gävlevänner Magnus och David.



    Målandets- - rivandets -maskeringstejpandets- spacklandets tid började.  Jag älskade nästan varje stund. Vem skulle kunna låta bli då de får skapa sitt lila-drömkök?
Vi levde i kaos och första delen av sommaren campade vi i vardagsrummet. Åt i vardagsrummet. Tittade på fotbollen i ...  
  

I juli lånade jag brors lägenhet i Sthlm för att åka ner och jobba efter ett mindre lyckat jobb i Gävle under juni. Raymon fick några dagar ledigt (från jobbet) och kom ner. Myste utan spackeldamm och träffade Richard och Hanna(h?).  Jag minns hur skönt det kändes när jag fick mms av Raymon där han visade att sovrummet var "klart"

Jag kom hem från Sthlm - fortsatte renoverandet-  klippte håret och blev mycket nöjd!
 

Det blev lite grillning här hemma. Jag och Raymon åkte till Knåda och drabbades av lappsjuka trots det sköna vädret och grillandet.   Och en semesterfest hölls i Mathias föräldrarhem i Engeltofta.
   

Utöver detta var Ikea besök ett vanligt inslag (Gävle, Karlstad, Kungenskurva). Tur till Sthlm för att hämta, på Bo Concept,  beställda varor.  Många gånger har tanken "Hur ska det här får plats" tänkts och alltid lösts.









Sommaren innehöll, precis som de flesta andra, Winnerbäckkonsert. Gasklockorna i Gävle var platsen. Promenad in till stan och kylig luft med kallt vin på Bocken. Mycket minnesvärd kväll.








Hösten kom och mitt tågfilosoferande tog vid precis som Idolkvällar, TP och kinamat.Det har varit lite uteliv men väl valt det som varit tex. Ficos modevisning på Konserthuset och en fest hos Mathias där vi gick vidare till Goya och avslutade här med chees.  Klarade den läskiga SPSS-tentan och konstaterade att det främmande och skrämmande känns som en lycka då de det bemöts och övervinns.

Jag har för första gången påbörjat ett liv tillsammans med någon annan och jag varje dag känns det bättre och bättre.   Tror jag samlat en del vuxenpoäng året som gått.  Haft min första egna kryddodling och bjudit på stek (lamm har blivit lite av en paradrätt för här och jag är grym på det!) Jag har lärt mej att tvätta bilen och fått bekräftat att jag ska ta körkort!

Renoveringen är så gott som klar och extra roligt var det att kunna bjuda hem Hanna som jag träffat på tok för lite (även om vi hann umgås i somras och lyckats boka in någon lunch då jag varit i sthlm och jobbat under hösten) Jag är  lycklig när jag är med henne.



I uppsatsen Linneas 208 skulle jag ge sökord - key terms:
KÄRLEK  - Studier - Renovering - Lila
 - envishet/beslutsamhet - autismintresse - "nya" vänner -känslostyrd - hemma

Jag har bevisat för mej själv att det jag ville bevisa- att det för mej är rätt att följa mitt hjärta så länge jag  låter det föra en dialog med hjärnan. 





   


Kommentarer
Lämnad av: Mikaela

2009-01-02 @ 14:11:26
Lämnad av: Mikaela

Som vanligt gör jag ett nytt försök..

Hemskt kul att läsa, verkligen! Kan inte annat än hålla med att lamm är din grej!

2009-01-02 @ 14:12:33
Lämnad av: Hanna

Jag ser väldigt lycklig ut...eller nåt:-) Det jag vill säga är att jag är lycklig när jag är med dig! Gott nytt år gumman

/Hanna

2009-01-02 @ 17:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (syns inte)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?

Trackback