Yoga på stranden och nät av guld i munnen

Datum: 2009-01-18 Tid: 13:45:00
Nu har jag packat upp från Lanzarote (hela gårdagen gick åt till att  tvättat  och rensa i gaderoben) och ska snart packa inför K.stad. (På den tiden det tar att ta mej till K.stad hade jag kunnat åka tillbaka till Puerto del Carmen).

Det var en superskön resa. Lugn. Även fast regnet föll en hel dag kändes allt ljust. då vi låg på sängen en hel dag och läste. För min del har det blivit mycket läsa under resan och Raymon läste första boken sedan Snabba casch på cypernresan förrförra sommaren. Han kommenterade att om jag skrev att han sa "Å kan vi lägga oss och bara läsa ikväll" skulle alla tro det var en tråkiga resa - jag anser att det handlar mer om vilken känsla man har för böcker. 

Samlade även en del solenergi!(och drack en hel del Cherry-coke)

       

Raymon valde att känna på vattnet i poolen:
 

Medan jag som njuter av barfotafötter i sanden kände på det (kalla&livliga) havet:
 

semesterns mest karaktäristiska dryck: Irisch blev det så gott som varje kväll och mest minnesvärda middagen var då Svenne fyllde 70 då jag och Raymon nosat upp en grym italiensk-resturang en bit bort från "resturanggatan".
Jag fick bokstavligt talat äta ett nät av guld!
  

 3 Donaldsbesök på en vecka! Men som jag sa: när jag kan njuta av havsutiskt på Donalds då kan Raymon få passa på att njuta av maten.
 

Med tanke på all mat så är jag glad över att ha en personlig Yoga-tränare med mej! Och när tillvaron blir för stökig ska jag plocka fram känslan av solen i ansiktet, synen av havet och dess alla ljud omkring mej och för en stund stänga ute allt annat.
 

Vacker strandpromenad och många morgonpromenader togs. Kärlek
Även om jag och Raymon hade mycket ensamtid  så var det, gick inte att missa, en "familjeresa"
  


 





Kommentarer
Lämnad av: Mikaela

Vad mycket fina bilder, kul!

2009-01-19 @ 11:21:08
Lämnad av: R

Ja bilderna ser fina ut..

Skön och lugn familjeresa

2009-01-20 @ 19:29:28
Lämnad av: M

R ler!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-01-28 @ 20:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (syns inte)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?

Trackback