Citystövlar och kaffekubb

Datum: 2009-07-27 Tid: 22:06:53
(Igår kväll skrev jag ett blogg inlägg som försvann samtidigt som nätet gick ner)  Tydligen är skovalet på en avskild ö inget som behövs stås i på fastlandet, därav träskor&foppatofflor. Jag vågar dock påstå att mina lila stövlar även skulle platsa i stan och inte bara i fiskebåten.       

Helgen som tog slut imorse har varit otroligt soft. Jag och Raymon var upp till M&M i Beckiusfamiljens stuga i Söderhamns skärgård. Att öppna min dragbox med minnen och kasta ut för första gången sen pappa dog (2002) kändes minst sagt underligt men rktigt skönt. Fångsten blev inte lika riklig som smaken av de abborrar som väl hamnade på grillen. 


                           


Båttur med mycket att skratta åt.              

 
och vem tar inte skuttet upp på bryggan efter uppmaningen att "man måste våga" och missade vattnet med minsta möjliga marginal? 


Utöver båtochbryggfiske blev det flera Sekvenspartier, vin vid solnedgången

och Winnerbäck i högtalarna. Nattgrillning och funderingar kring om hur och när begreppet "Hjärtat" används? (för vem är ironisk i användningen av ett sådant personligt ord?) Bastu&bad och viktiga frågor har varit andra inslag.







   

Jag trodde aldrig att jag en söndagmorgon skulle ha Raymons sällskap på bryggan för att meta men oj vad fel jag hade. Och glad är jag för att jag hade fel i den frågan (bra ibland att erkänna sina fel och miss-scanningar). 
Men visst är det tur att när han, som är den tuffa fightern i vår "familj"  inte fixar att bryta nacken av en liten abborre, har en tjej som "fixar".     Trots att M försökte med två spön var R den enda som en en fisk värd att rensa (vilket han också fick en lektion i) Nybörjartur kallar jag det.

              







                            


Kommentarer
Lämnad av: R

JA verkligen ett STORT TACK till M&M för en grymt skön och rolig helg uppe i "stugan". En helg att minnas helt enkelt..ser fram mot nästa äventyr med er. ;) Vad det än må vara ..en dag i ett hektiskt shoppingtempo i Stockholm eller en lugn och rofull bad och bastu och fiske och sekvenshelg i stugan...:D

2009-07-27 @ 22:24:25
Lämnad av: Mikaela

Kan inte annat än instämma, hemskans trevligt! Kul med många fina bildbevis, önskar dock att det fanns ett foto på sekvensställningen.... =)

2009-07-27 @ 23:08:57
Lämnad av: L

hehe det som det inte finns bevis för ;)

2009-07-28 @ 21:13:49
Lämnad av: R

Sekvens sekvens sekvens....jädrans tjat..

Men nästa gång ...då jäklar!

Roligast är ju när ni "analyserar" sönder partierna efteråt..hahaha

2009-07-28 @ 22:54:22
Lämnad av: Hanna

Dags att uppdatera tycker jag:) har ju ingen koll på ditt liv när du inte skriver här, miss you!

2009-12-01 @ 18:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (syns inte)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?

Trackback