Inget party idag

Datum: 2009-05-28 Tid: 22:54:46

Jag har suttit timme efter timme med examinationsuppgiften i special.ped. och inser att det åtminstonde är tjugotimmars effektiv  läs/skrivtid kvar som krävs för att ens närma mig godkänt. 


Jag kände mig snarare som en potentiell förebild till en  tidning  för unga husfruar än tjejen på bilden från då vi hade återträff 10-år sen vi slutade 9:an.  Dvs. inge party idag då jag behövde en pluggpaus utan plockade fram kycklingen som legat i kylskåpet och sett läskig ut och inte lagat sej själv. Det var med stor bävan jag tog den ur förpackningen, fyllde den och klappadein den i kryddor. 



      

Visst ser den väldigt oinbjudande ut? Jag var skeptisk till att lägga den i en lergryta jag fått av mor min som stått oanvänd sen sjuttio-talet Men resulatet blev enastående! (säg vad kan inte rödvin&rosmarin göra tillsammans?)



Nu är det dags att ta tag i pluggandet igen efter mat, Draknästet och nyckelhämtning. Åker till Sthlm imorgon kväll. Huvudaktiviteten är Superior Challenge på Fryshuset på lördagkvällen. Ska försöka hinna med en fika med bror&flickvän och lite snabbshopping kan tänkas förekomma.




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Minns mig?

E-postadress: (syns inte)


URL/Bloggadress:


Vad vill du säga?

Trackback